Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(46)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Artykuły
(36)
Publikacje fachowe
(25)
Książki
(10)
Publikacje naukowe
(7)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
E-booki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Autor
Modrzejewska Beata
(4)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(3)
Dębski Maciej (1977- )
(2)
Jędrzejko Mariusz Z
(2)
Lange Rafał
(2)
Ogonowska Agnieszka
(2)
Pawłowska Sylwia
(2)
Polak-Janik Ewelina
(2)
Wrońska Agnieszka
(2)
Andrzejewska Anna
(1)
Augustyniak Joanna
(1)
Badora Barbara
(1)
Białecka Bogna (1971- )
(1)
Chudzik Agnieszka
(1)
Dąbrowa Natalia
(1)
Dązbłaż Beata
(1)
Engler Maria
(1)
Heitner Devorah
(1)
Jupowicz-Ginalska Anna
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Kiełtyk-Zaborowska Izabela
(1)
Komorowska Marta
(1)
Kozłowski Tomasz (1980- )
(1)
Kulesza Katarzyna
(1)
Kusztal Justyna
(1)
Majewska Małgorzata (pedagog)
(1)
Mazur Joanna
(1)
Morawska-Jóźwiak Beata
(1)
Morańska Danuta
(1)
Oleśniewicz Piotr
(1)
Piasecka Małgorzata (pedagog)
(1)
Piersa Krzysztof (1990- )
(1)
Piątek Karolina
(1)
Przybora Aleksandra
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Rowicka Magdalena
(1)
Rybska Agnieszka
(1)
Sochocka Kinga
(1)
Sochocki Marcin
(1)
Spitzer Manfred (1958- )
(1)
Szewczyk-Kowalewska Irena
(1)
Taper Agnieszka
(1)
Taper Agnieszka E
(1)
Tuzimek Karolina
(1)
Van Laere Karolina (1978- )
(1)
Wawryk Lidia
(1)
Wentrych Agnieszka
(1)
Witkowska Marta
(1)
Woynarowska Barbara (1940- )
(1)
Zwoliński Andrzej (1957- )
(1)
Żaczek Maksymiliana
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(33)
2010 - 2019
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(45)
Kraj wydania
Polska
(47)
Język
polski
(47)
Odbiorca
Rodzice
(3)
Gimnazja
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Uzależnienia medialne
(46)
Młodzież
(18)
Dzieci
(15)
Internet
(12)
Uzależnienie od Internetu
(9)
Media społecznościowe
(8)
Fonoholizm
(7)
Profilaktyka zdrowotna
(6)
Smartfon
(5)
Uzależnienia od Internetu
(5)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(4)
Uczniowie
(4)
Uzależnienie (nałóg)
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Profilaktyka szkolna
(3)
Uzależnienia behawioralne
(3)
Zapobieganie
(3)
Bezpieczeństwo
(2)
Cyberbezpieczeństwo
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Edukacja medialna
(2)
Gry komputerowe
(2)
Komputery
(2)
Profilaktyka społeczna
(2)
Psychoterapia
(2)
Rodzice
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Technologie cyfrowe
(2)
Telefonia komórkowa
(2)
Uzależnienie od komputera
(2)
Wychowanie
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Bajkoterapia
(1)
Biblioterapia
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
COVID-19
(1)
Cyberhigiena
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Epidemie
(1)
Eskapizm
(1)
Ewaluacja
(1)
FOMO
(1)
Fundacja "Poza Schematami"
(1)
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
(1)
Kampania społeczna
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja elektroniczna
(1)
Kształcenie
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Multimedia
(1)
Myślenie
(1)
Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa
(1)
Organizacje pozarządowe (NGO)
(1)
Osobowość
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Polskie Centrum Programu Safer Internet
(1)
Pomoc psychologiczna online
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Program profilaktyczny
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychologia pozytywna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Społeczeństwo
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Stalking
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Telefon komórkowy
(1)
Telewizja
(1)
Uczniowie szkół ponadpodstawowych
(1)
Urządzenia elektroniczne
(1)
Usługi społeczne
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Uzależnienia od komputera
(1)
Uzależnienie od gier komputerowych
(1)
Uzależnienie od hazardu
(1)
Wakacje
(1)
Wpływ na zdrowie
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zachowania samobójcze
(1)
Zachowanie autodestrukcyjne
(1)
Zastosowania komputerów w edukacji
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: dzieło
Pokemon Go away
(1)
Temat: czas
2001-
(42)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma fachowego
(13)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(12)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(10)
Opracowanie
(5)
Raport z badań
(5)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(4)
Wywiad dziennikarski
(4)
Artykuł problemowy
(2)
Poradnik
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Artykuł publicystyczny
(1)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Dane statystyczne
(1)
Monografia
(1)
Polska
(1)
Program nauczania
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Zjazdy i konferencje
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(25)
Edukacja i pedagogika
(22)
Informatyka i technologie informacyjne
(19)
Socjologia i społeczeństwo
(15)
Medycyna i zdrowie
(6)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Historia
(1)
47 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Data zmiany: 01.07.2025
Indeks.
„Dorastanie w sieci. Jak wspierać i chronić dziecko dojrzewające w cyfrowym świecie" to kompletny poradnik o tym, jak pomóc dzieciom dojrzewać i rozwijać się w świecie, w którym niemal każdy ich ruch jest obserwowany, porównywany i oceniany. Zamiast nakazów, kontrolowania, grożenia konsekwencjami i podwyższania poziomu stresu u młodych ludzi, Devorah Heitner proponuje skupienie się na charakterze i osobowości dziecka, oraz empatycznym wspieraniu go w poznawaniu samego siebie. W „Dorastaniu w sieci" autorka pokazuje, że dzięki mediom społecznościowym i stałej obecności online, granice prywatności są bardzo cienkie, a nawet znikome. Pomaga więc rodzicom i wskazuje, jak pomóc nastolatkom w poruszaniu się po granicach, tożsamości, prywatności i budowaniu reputacji w ich cyfrowym świecie. Możemy śledzić każdy ruch naszych dzieci za pomocą aplikacji, zobaczyć ich oceny w ciągu kilku minut od ich wystawienia i skupić się na ich cyfrowym śladzie, obawiając się, że jeden błąd może spowodować, że zostaną natychmiastowo skomentowane i zauważone. Jak więc nasze dzieci mogą dowiedzieć się, kim naprawdę są przy zerowej prywatności i narażeniu na ciągłe podleganie ocenie innych? Devorah Heitner pokazuje nam, że skupiając się na charakterze, a nie na groźbie złapania czy zdemaskowania, możemy wspierać nasze dzieci, by były autentycznie sobą. Opierając się na wieloletnim doświadczeniu w rozległej pracy z rodzicami i szkołami, a także na setkach wywiadów z dziećmi, rodzicami, pedagogami, klinicystami i naukowcami, Heitner oferuje strategie wychowania naszych dzieci w świecie, w którym wszystko jest pod kontrolą. Dzięki przystępnym historiom i popartym badaniami poradom, książka „Dorastanie w sieci. Jak wspierać i chronić dziecko dojrzewające w cyfrowym świecie" daje rodzicom sposoby na pokonanie uczucia przytłoczenia oraz niepowtarzalną szansę, aby nawiązać kontakt z dziećmi, rozpoznać, jak je wspierać i pomóc im zrozumieć, kim naprawdę są, gdy inni nie patrzą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63952 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 24.06.2025
Bibliografia, netografia na stronach 251-259.
Psychologiczne paradygmaty korzystania z mediów społecznościowych to jedna z nielicznych publikacji na polskim rynku, która łączy rzetelną analizę naukową z praktycznym podejściem psychoterapeutycznym. Książka dostarcza odpowiedzi na pytania, w jaki sposób media społecznościowe wpływają na naszą psychikę, samoocenę, relacje z innymi i zdolność do samoregulacji emocji. Unikalność tej pozycji polega na tym, że nie tylko diagnozuje problem, ale również pokazuje narzędzia do zmiany – oparte na terapii poznawczo-behawioralnej. Autorka analizuje wpływ takich czynników jak cechy osobowości, style przywiązania, samoocena, motywacja osiągnięć i kompetencje społeczne na sposób korzystania z mediów. Czytelnik otrzymuje także wyniki autorskich badań empirycznych oraz rozdział z konkretnymi technikami samokontroli, które mogą pomóc w budowaniu zdrowszej relacji z technologią. W mojej ocenie treść zawarta w monografii uwrażliwia czytelnika na zagadnienia związane z nadmiernym korzystaniem z Internetu, a wnioski płynące z badań dowodzą o konieczności ochrony zdrowia psychicznego. prof. dr hab. Stanisława Steuden (z recenzji) To książka dla osób profesjonalnie związanych z psychologią i edukacją – psychologów, terapeutów, pedagogów, badaczy, studentów kierunków społecznych – ale także dla wszystkich, którzy chcą lepiej zrozumieć swoje zachowania online i zadbać o psychiczny dobrostan w cyfrowym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 63936 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 28.02.2025
Dokument nadrzędny: Remedium.
Bibliografia na stronie 4.
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 27.11.2024
Dokument nadrzędny: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze.
Bibliografia na stronach 50-51.
Streszczenie w języku angielskim.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Data zmiany: 26.07.2024
Bibliografia, netografia na stronach 129-130.
Książka oferuje dogłębną analizę oraz praktyczne podejście do walki z cyberuzależnieniami. Publikacja została przygotowana w taki sposób, aby zawierała jak najwięcej narzędzi i wiedzy praktycznej przydatnych przy rozpoznaniu problemu, jego diagnozowaniu oraz budowaniu skutecznych rozwiązań profilaktycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 08.05.2024
Dziecko na cyfrowym odwyku : jak bez krzyku oderwać dziecko od komputera i smartfona / Małgorzata Majewska. - Wydanie I. - Bielsko-Biała : Dragon, copyright 2022. - 220 , [4] strony : ilustracje ; 22 cm.
aMasz wrażenie, że twoje dziecko nie odrywa nosa od komputera i nie rozstaje się ze smartfonem? Próbujesz odciągnąć je od ekranu ale każda próba kończy się awanturą, która ostatecznie i tak nic nie zmienia? Obawiasz się, że to już uzależnienie i chcesz w końcu coś z tym zrobić? Ten poradnik pomoże Ci odzyskać kontrolę nad tym, ile czasu twoje dziecko spędza w sieci. Dowiesz się, czy sytuacja, w której jest twoje dziecko to już uzależnienie czy jeszcze nie. Nauczysz się jak rozmawiać z dzieckiem o zagrożeniach wynikających ze spędzania czasu w przestrzeni wirtualnej. Dowiesz się, jak odbudować z nim kontakt i jak zachować równowagę pomiędzy czasem online i offline. Autorka jest pedagogiem, coachem, pracuje z dziećmi autystycznymi i ich rodzinami. Ma 17 lat doświadczenia w pracy w cyfrowych mediach, zna od podszewki świat reklamy i mechanizmy działania firm digitalowych. Z sukcesem przeszła z własną rodziną drogę cyfrowego odwyku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 63182 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 05.01.2024
Dokument nadrzędny: Bliżej Przedszkola.
Artykuł z czasopisma "Bliżej Przedszkola".
Bibliografia na stronie 5.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej