47809
Book
In basket
Nauka patrzenia na zjawiska rozwojowe z perspektywy różnych teorii, czyli wyjaśnień, których prawdziwość sprawdzono w badaniach naukowych, to przygoda i wyzwanie. Podręcznik uczy otwartości umysłu, refleksji, umiejętności zdystansowania się wobec prostych i szybkich wyjaśnień, poszukiwania rzetelnych źródeł wiedzy i dostrzegania rozwiązań praktycznych problemów dzięki świadomemu analizowaniu złożonych ludzkich zachowań. W trzech częściach książki autorzy kompleksowo omawiają: teorie, które akcentują rolę czynników biologicznych w rozwoju człowieka; teorie: ewolucyjna, psychoanalityczna i poznawcza. Teorie, które podkreślają rolę czynników środowiskowych w rozwoju człowieka: uczenia się, ról społecznych, rozwoju w biegu życia oraz sprawiedliwości społecznej. Teorie podkreślające interakcję między jednostką a środowiskiem: psychospołeczna, kulturowo-historyczna, bioekologiczna oraz teoria systemów dynamicznych. Barara i Philip Newmanowie nie tylko przedstawiają teorie rozwoju, lecz także porównują je ze sobą, pokazują kontekst historyczny i kulturowy, w którym powstały i nadal powstają, wskazują ich zalety i wady, pytają, jak wykorzystać wiedzę naukową w praktyce i jak zgodnie z każdą z koncepcji interpretować studia przypadków. Nie budują w czytelniku przekonania, że nauka jest „wiedzą oświeconą”, przeciwnie - pozwalają dostrzec jej kumulatywny charakter i metodologiczny rygor, który nakazuje sprawdzać prawdziwość tez różnych teorii i otwierać się na nowe odkrycia. Głównym celem tej książki jest wspieranie krytycznego myślenia i aktywnego podejścia do uczenia się.
Availability:
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 63622 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografie przy rozdziałach. Indeks.
Summary, etc.
Nauka patrzenia na zjawiska rozwojowe z perspektywy różnych teorii, czyli wyjaśnień, których prawdziwość sprawdzono w badaniach naukowych, to przygoda i wyzwanie. Podręcznik uczy otwartości umysłu, refleksji, umiejętności zdystansowania się wobec prostych i szybkich wyjaśnień, poszukiwania rzetelnych źródeł wiedzy i dostrzegania rozwiązań praktycznych problemów dzięki świadomemu analizowaniu złożonych ludzkich zachowań. W trzech częściach książki autorzy kompleksowo omawiają: teorie, które akcentują rolę czynników biologicznych w rozwoju człowieka; teorie: ewolucyjna, psychoanalityczna i poznawcza. Teorie, które podkreślają rolę czynników środowiskowych w rozwoju człowieka: uczenia się, ról społecznych, rozwoju w biegu życia oraz sprawiedliwości społecznej. Teorie podkreślające interakcję między jednostką a środowiskiem: psychospołeczna, kulturowo-historyczna, bioekologiczna oraz teoria systemów dynamicznych. Barara i Philip Newmanowie nie tylko przedstawiają teorie rozwoju, lecz także porównują je ze sobą, pokazują kontekst historyczny i kulturowy, w którym powstały i nadal powstają, wskazują ich zalety i wady, pytają, jak wykorzystać wiedzę naukową w praktyce i jak zgodnie z każdą z koncepcji interpretować studia przypadków. Nie budują w czytelniku przekonania, że nauka jest „wiedzą oświeconą”, przeciwnie - pozwalają dostrzec jej kumulatywny charakter i metodologiczny rygor, który nakazuje sprawdzać prawdziwość tez różnych teorii i otwierać się na nowe odkrycia. Głównym celem tej książki jest wspieranie krytycznego myślenia i aktywnego podejścia do uczenia się.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again