Forma i typ
Artykuły
(24)
Książki
(24)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(17)
wypożyczone
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(24)
Autor
Błasiak-Tytuła Marzena
(2)
Sadowska-Krajewska Aleksandra
(2)
Argyle Michael
(1)
Boksa Ewa
(1)
Bralczyk Jerzy (1947- )
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Czaplewska Ewa
(1)
Davis Martha
(1)
Ehninger Douglas
(1)
Fanning Patrick
(1)
German Kathleen
(1)
Gnacek Aleksandra
(1)
Goetz Magdalena (1962- )
(1)
Gronbeck Bruce E
(1)
Gruszczyński Włodzimierz
(1)
Hartley Peter
(1)
Jaroszewski Marcin
(1)
Karl Stanisław
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Kolanko Agnieszka
(1)
Konieczna Iwona
(1)
Kowalska Sabina
(1)
Krantz Patricia J
(1)
Kuszak Kinga
(1)
Kłodnicka Olga
(1)
Kłosińska Katarzyna (1965- )
(1)
Lewicka Tatiana
(1)
Maculewicz Aneta
(1)
Masłowska Monika
(1)
McClannahan Lynn E
(1)
McKay Matthew (1948- )
(1)
Mecinski Kasia
(1)
Mialik Natalia
(1)
Mikołajczyk Joanna
(1)
Monroe Alan H
(1)
Myszka Agnieszka
(1)
Mądry-Kupiec Małgorzata
(1)
Nosko-Goszczycka Magdalena
(1)
Nowak Katarzyna
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Ogórek Michał
(1)
Olszewska Agnieszka
(1)
Orłowska-Popek Zdzisława
(1)
Palomares Susanna
(1)
Paszkiewicz Wanda
(1)
Pruban Joanna
(1)
Płuska Katarzyna
(1)
Reneteau Justyna
(1)
Rostańska Eugenia
(1)
Rusiecki Mieczysław (1932- )
(1)
Rybacka Renata
(1)
Ryszka Marcin
(1)
Schilling Dianne
(1)
Siudak Anna
(1)
Skowronek Bogusław
(1)
Smolińska Katarzyna
(1)
Stępień-Rejszel Kamila Olga
(1)
Szudarski Paweł
(1)
Szymańska Marta
(1)
Turgeon Heather
(1)
Urbanek Bogdan (1946- )
(1)
Wachtel Paul L. (1940- )
(1)
Winch Cathy
(1)
Wojciechowski Mieczysław
(1)
Wright Julie
(1)
Wójcik-Topór Paulina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(34)
Kraj wydania
Polska
(50)
Język
polski
(50)
Odbiorca
Rodzice
(5)
Logopedzi
(4)
Nauczyciele
(4)
Terapeuci zajęciowi
(3)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Psycholodzy
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Pedagodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Temat
Komunikacja werbalna
(47)
Komunikacja niewerbalna
(8)
Język polski
(5)
Mowa
(5)
Dwujęzyczność
(4)
Psychoterapia
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Zaburzenia mowy
(4)
Dzieci
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Logopedia
(3)
Nauczyciele
(3)
Neurologopedia
(3)
Uczniowie
(3)
Dziecko
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Etykieta językowa
(2)
Język
(2)
Język dziecka
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja wspomagająca
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Rozmowa
(2)
Rozwój mowy dziecka
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Zaburzenia połykania
(2)
Akty mowy
(1)
Analiza zachowania
(1)
Aplikacja internetowa
(1)
Atak słowny
(1)
Autoprezentacja
(1)
Całościowe zaburzenia rozwoju
(1)
Chatbot
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dorośli
(1)
Dysfagia
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko dwujęzyczne
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Emisja głosu
(1)
Fagofobia
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Grupy społeczne
(1)
Głos
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Internet
(1)
Jesień
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Język polski jako obcy
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kultura
(1)
Kultura języka
(1)
Metody nauczania
(1)
Motywacja
(1)
Mowa nienawiści
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Narracja
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Niepełnosprawności sprzężone
(1)
Norma językowa
(1)
Ocena umiejętności językowych
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Pamięć
(1)
Portal społecznościowy
(1)
Pragmatyka lingwistyczna
(1)
Przemoc emocjonalna
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Retoryka
(1)
Rodzina
(1)
Rozumienie
(1)
Socjolingwistyka
(1)
Socjotechnika
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Stres
(1)
Surdologopedia
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Słowotwórstwo
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia neurologopedyczna
(1)
Trening mandów wokalnych
(1)
Temat: czas
2001-
(25)
2001-0
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(9)
Artykuł z czasopisma fachowego
(6)
Artykuł problemowy
(5)
Poradnik
(4)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(3)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(3)
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Podręcznik
(2)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki
(1)
Publicystyka
(1)
Raport z badań
(1)
Ćwiczenia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(21)
Psychologia
(12)
Językoznawstwo
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Medycyna i zdrowie
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
50 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 16.01.2024
Językowy obraz współczesnej rodziny - na przykładzie wypowiedzi uczniów / Kinga Kuszak. W: Edukacja małego dziecka : praca zbiorowa. T. 4, Konteksty rozwojowe i wychowawcze, s. 257-276. - 2013.
Bibliografia na stronach 292-293.
Streszczenie angielskie.
Książka
W koszyku
Data zmiany: 11.01.2024
(Dyskursy Logopedyczne - Studia Logopeadica Thoruniensia)
Rozdziały tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne w katalogu Bibliografia M21.
Bibliografia przy pracach.
Streszczenia angielskie przy pracach.
Publikacja adresowana jest do pedagogów, logopedów, terapeutów, psychologów, rodziców dzieci ze spektrum autyzmu, studentów pedagogiki oraz osób zainteresowanych prezentowaną problematyką.
Abstrakt: Prezentowane w niniejszej pracy nowe spojrzenie naukowo-badawcze służy lepszemu zrozumieniu zaburzeń komunikowania się osób ze spektrum autyzmu. Szczególnie cenne są implikacje praktyczne dotyczące stymulowania ich umiejętności komunikacyjnych. Proponowane narzędzia czy treningi umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej dla osób z autyzmem bez wątpienia przyczynią się do rozwoju nowoczesnej praktyki pedagogiki specjalnej. Monografia jest adresowana do pedagogów, logopedów, terapeutów, psychologów, rodziców dzieci ze wspomnianym spektrum, studentów pedagogiki specjalnej i tych osób, którym szczególnie bliskie jest zrozumienie złożoności zaburzeń komunikowania się osób autystycznych. Niniejsza książka stanowi znaczący i istotny wkład w rozwój pedagogiki specjalnej i logopedii, a także badań z zakresu komunikacji społecznej i językowej.Z recenzji dr hab. Katarzyny Pluteckiej, prof. UPProblematyka komunikacji omawiana jest tu z różnych perspektyw badawczych i w różnych aspektach, gdyż funkcjonowanie osób z zaburzeniami spektrum autyzmu to obszar, którym współcześnie zajmują się badacze i profesjonaliści reprezentujący różne dziedziny. Autorami tekstów są przedstawicie m.in.: pedagogiki specjalnej (w tym oligofrenopedagogiki), psychologii, logopedii, neurologopedii, seksuologii, pedagogiki wczesnoszkolnej, a zagadnienia komunikacji osób ze spektrum autyzmu omawiane są z punktu widzenia badacza i teoretyka oraz praktyka - niejednokrotnie w tej samej osobie.Z recenzji dr hab. Ewy Skorek, prof. UZ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 62978 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 10.01.2024
(Z Relacjami za Pan Brat)
Na okładce: Książka z naklejkami.
Abstrakt: Publikacja to zestaw kart pracy do treningu umiejętności komunikacyjnych skierowany do dzieci i młodzieży w wieku 8–15 lat. Dzięki pracy z publikacją uczeń m.in.: dowie się, czym jest komunikacja werbalna i niewerbalna nauczy się, kiedy i jak rozpoczynać rozmowę zrozumie, dlaczego nie warto przeklinać pozna różnicę między komunikacją pozytywną a negatywną nauczy się prosić o pomoc. Dodatkowo publikacja zawiera: dziennik umiejętności komunikacyjnych – pomoc do wizualnego przedstawienia procesu rozwijania umiejętności komunikacyjnych ponad 500 naklejek do wypełnienia dziennika. Ćwiczenia znakomicie sprawdzą się podczas indywidualnej i grupowej pracy terapeutów, psychologów oraz nauczycieli z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym ze spektrum autyzmu. Publikacja wchodzi w skład kolekcji „Z relacjami za pan brat” dedykowanej dzieciom i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz z trudnościami w zakresie kompetencji społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 63031 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 21.11.2023
ISBN: 978-83-953976-6-0
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
ISBN: 9788378910251
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Data zmiany: 26.04.2023
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Książki z serii Każdego dnia mówię więcej mogą być pomocą do codziennej terapii i zabawy zarówno dla specjalistów (logopedów, pedagogów, terapeutów), jak i dla rodziców. Zamieszczone w publikacji obrazki zostały dostosowane do specyfiki pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami – są odpowiednio duże, pozbawione tła i zbędnych szczegółów. Każdy obrazek jest podpisany, dzięki czemu dziecko nieświadomie zapamiętuje obraz wyrazu. Litery w podpisach są koloru czerwonego – przykuwającego uwagę nawet maluchów. Zastosowano pismo bezszeryfowe, uznawane za najodpowiedniejsze dla małych dzieci lub dzieci niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 62771 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 31.01.2023
Bibliografia na stronie 66.
Ocena biegłości językowej oraz rodzaje testów. DIALANG, jako narzędzie diagnostyczne. Cechy skutecznego testu językowego. Ocena językowa, a zaburzenia komunikacyjne.
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 18.01.2023
Wartość słowa / Mieczysław Rusiecki //W: Wychowawca. - 2018, nr 5, s. 5-7.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej