Form of Work
Książki
(3)
Artykuły
(2)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(1)
unavailable
(1)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(3)
Author
Buchnat Marzena
(2)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Kołodziejczyk Jakub
(1)
Kulesza Marek
(1)
Mindjov Kliment
(1)
Rozenbajgier Małgorzata
(1)
Year
2020 - 2022
(3)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(3)
Country
Poland
(7)
Language
Polish
(7)
Audience Group
Nauczyciele
(1)
Subject
Klimat szkoły
(4)
Agresja i przemoc szkolna
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Klimat
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Szkolnictwo
(1)
Uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Zaangażowanie szkolne
(1)
Subject: time
2001-
(2)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
7 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 31.05.2022
ISBN: 978-83-232-3587-3
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Date of change: 31.05.2022
Szkoła jako miejsce obowiązkowo wpisane w życie każdego dziecka stanowi niewątpliwie jeden z kluczowych obszarów jego doświadczeń życiowych. To w nim jednostka wchodzi w bezpośrednie relacje warunkujące jej aktywność i wytwarzanie kapitału społecznego. Podstawą relacji osoby ze środowiskiem są stałe wzajemne procesy transakcyjne. Całość relacji społecznych w szkole, a także cechy środowiska szkolnego można zdefiniować pod pojęciem klimatu szkoły. Niestety w przestrzeń szkolną na stałe wpisuje się też zjawisko agresji i przemocy. Dotyka ona wszystkich uczniów, ale uczniów z niepełnosprawnością dotyczy znacznie częściej. Biorąc pod uwagę, że obecnie w Polsce system organizacji kształcenia dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną, umożliwia im realizację obowiązku szkolnego w trzech formach kształcenia: segregacyjnego, integracyjnego i inkluzyjnego, ważne wydaje się określenie postrzegania przez nich klimatu szkoły w poszczególnych przestrzeniach szkolnych. Prezentowana publikacja stanowi próbę odpowiedzi na pytanie: w jaki sposób postrzeganie przez uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną poszczególnych wymiarów klimatu szkoły determinuje poziom doświadczania i stosowania agresji i przemocy szkolnej w trzech formach kształcenia, z ktorej wynikają praktyczne przesłanki do wyznaczenia efektywnych działań profilaktycznych zapobiegających temu zjawisku.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
No availability information: sygn. 62435
Book
In basket
Date of change: 23.05.2022
(Engram)
Bibliografia na stronach 119-120.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 62391 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of change: 08.01.2022
ISBN: 978-83-7525-531-7
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
No cover
Article
In basket
Article
In basket
Date of change: 27.01.2021
Klimat w klasie szkolnej w percepcji uczniów szkół podstawowych / Małgorzata Rozenbajgier //W: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2020, nr 9, s. 72-84.
Bibliografia na stronie 83.
Streszczenie w języku angielskim.
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 56061 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again