Form of Work
Książki
(85)
Artykuły
(43)
Publikacje fachowe
(19)
Poradniki i przewodniki
(14)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Publikacje naukowe
(6)
E-booki
(5)
IBUK Libra
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Status
available
(52)
unavailable
(33)
Branch
Wypożyczalnia
(85)
Author
Molicka Maria
(6)
Skorek Ewa Małgorzata
(4)
Kendall Philip C. (1950- )
(3)
Osińska Olga
(3)
Sobolewska-Kędzior Aleksandra
(3)
Brych Anna
(2)
Danielewicz Teresa
(2)
Engler Maria
(2)
Freeman Jennifer B. (1970- )
(2)
Garcia Abbe Marrs
(2)
Geldard David
(2)
Geldard Kathryn
(2)
Hanter Ewa
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Koźmińska Anna
(2)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(2)
Langley Audra
(2)
Louis John Philip (1963- )
(2)
Louis Karen McDonald (1962- )
(2)
Magnuska Janina
(2)
Minahan Jessica
(2)
Radwańska Anna
(2)
Radwańska Anna (1987- )
(2)
Roblek Tami
(2)
Rusaczyk Janusz
(2)
Wałaszek Monika
(2)
Adameczek-Stolarska Agnieszka
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Bala Joanna
(1)
Barabas Magdalena (1975- )
(1)
Baranowska Sabina
(1)
Barkley Russell A. (1949- )
(1)
Barlow David H. (1942- )
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Baum Ewa
(1)
Bennett Shannon M
(1)
Bernat Aleksandra
(1)
Bilek Emily L
(1)
Boone Victoria M
(1)
Brown Stephen W
(1)
Budzińska Anna
(1)
Buzzella Brian A
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Błasiak-Tytuła Marzena
(1)
Cabała Monika
(1)
Cerri Claudio
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chlanda Agnieszka
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Cook Katie (1981- )
(1)
Czapla Joanna
(1)
Czapla Monika
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Dayton Tian (1950- )
(1)
Delaney Tara
(1)
Dąbrowska Małgorzata
(1)
Dąbrowska-Kaczorek Małgorzata
(1)
Ehrenreich-May Jill
(1)
Fleck-Bangert Rose
(1)
Flegel Kathryn
(1)
Frohlich Andrew
(1)
Furtak Dominika
(1)
Ganczarska Małgorzata
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Glej Sandra
(1)
Gomez de la Cuesta Gina
(1)
Graaf Peter
(1)
Grabowska Natalia
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Gulczyńska Anna
(1)
Guziński Bogdan
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Hedtke Kristina A
(1)
Hellinger Bert (1925-2019)
(1)
Hilsaca Cleonique
(1)
Hopkins Amanda (1962- )
(1)
Hryniewicz-Czarnecka Małgorzata
(1)
Janus Edyta
(1)
Jerzakowska-Kibenko Beata
(1)
Jędrzejewska-Wróbel Roksana (1969- )
(1)
Kaczmarek Teresa (1956-2004)
(1)
Kaja Barbara (1944- )
(1)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(1)
Kapera Marta
(1)
Karcz Juliusz
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Kennedy Sarah M
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
Kierat Małgorzata
(1)
Kmita Grażyna
(1)
Knapik Mirosława
(1)
Komar Anna
(1)
Kowalik Elżbieta
(1)
Kozłowska Anna
(1)
Krauss G. W
(1)
Kujawińska Małgorzata
(1)
Kulesza Katarzyna
(1)
Kuś Joanna
(1)
Kwiatkowska Anna
(1)
Year
2020 - 2022
(42)
2010 - 2019
(63)
2000 - 2009
(21)
1990 - 1999
(7)
Time Period of Creation
2001-
(74)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Country
Poland
(133)
Language
Polish
(133)
Audience Group
Rodzice
(13)
Logopedzi
(6)
Nauczyciele
(6)
Psychoterapeuci
(6)
Terapeuci zajęciowi
(6)
Przedszkola
(5)
Dzieci
(4)
6-8 lat
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
9-13 lat
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Terapeuci
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
14-17 lat
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(3)
Subject
Dziecko
(40)
Terapia logopedyczna
(33)
Dzieci
(21)
Terapia zajęciowa
(16)
Terapia behawioralna
(12)
Młodzież
(11)
Dziecko autystyczne
(10)
Terapia zabawą
(9)
Dziecko trudne
(8)
Autyzm
(7)
Bajki terapeutyczne
(7)
Terapia poznawczo-behawioralna
(7)
Dziecko z autystycznym spektrum zaburzeń
(6)
Logopedia
(6)
Lęk
(6)
Psychoterapia
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Arteterapia
(5)
Dziecko niepełnosprawne
(5)
Niepowodzenia szkolne
(5)
Rodzina
(5)
Terapia
(5)
Zaburzenia mowy
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(4)
Gry i zabawy
(4)
Jąkanie
(4)
Kompetencje społeczne
(4)
Korekcja mowy
(4)
Rozwój mowy dziecka
(4)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(4)
Biblioterapia
(3)
Dziecko jąkające się
(3)
Dziecko niewidome
(3)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(3)
Kinezyterapia
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nerwica natręctw
(3)
Terapia dydaktyczna
(3)
Terapia rodzinna
(3)
Terapia schematów
(3)
Terapia skoncentrowana na rozwiązaniach
(3)
Zachowanie
(3)
Zespół AD/HD
(3)
Alkoholicy
(2)
Alkoholizm
(2)
Alkoholizm w rodzinie
(2)
Anonimowi alkoholicy (AA)
(2)
Bajkoterapia
(2)
Chorzy na nerwice
(2)
Czytanie
(2)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Język polski
(2)
Leczenie
(2)
Motoryka mała
(2)
Mowa
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pogotowie terapeutyczne
(2)
Przywiązanie (psychologia)
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Rodzina dysfunkcyjna
(2)
Rozwój emocjonalny
(2)
Ruch
(2)
Systemowa terapia rodzin
(2)
Terapia uzależnień
(2)
Uczniowie
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Zaburzenia emocjonalne
(2)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(2)
Adopcja
(1)
Agresywność
(1)
Artykulacja
(1)
Asertywność
(1)
Bajka i baśń
(1)
COVID-19
(1)
Choroba sieroca
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza
(1)
Dorosłe Dzieci Alkoholików (DDA)
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko niesłyszące
(1)
Dziecko z afazją
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Subject: time
2001-
(54)
2001-0
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Genre/Form
Poradnik
(21)
Artykuł z czasopisma fachowego
(19)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(14)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(9)
Scenariusz zajęć
(8)
Ćwiczenia i zadania
(7)
Poradniki
(5)
Podręcznik
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Antologia
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(1)
Protokoły
(1)
Scenariusze
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(50)
Psychologia
(46)
Medycyna i zdrowie
(16)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Językoznawstwo
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Biologia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
133 results Filter
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Book
In basket
Date of change: 24.11.2022
Logopedia : jak zadbać o prawidłowy rozwój mowy dziecka / Sabina Baranowska. - Wydanie I. - Bielsko-Biała : Dragon, copyright 2022. - 223, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 22 cm.
Publikacja skierowana do rodziców, wychowawców, logopedów, przeprowadzająca przez dynamiczny okres życia, w czasie którego dziecko rozwija i kształtuje mowę. Autorka przybliża poszczególne etapy rozwoju mowy, od urodzenia przez wiek przedprzedszkolny aż po rozpoczęcie nauki szkolnej, i wskazuje, na co należy zwracać uwagę oraz na mogące pojawić się w danym wieku wady wymowy. Do wspomagania rozwoju mowy dziecka oraz do pracy nad eliminacją wad wymowy omówiono tzw. filary skutecznego pomagania w przypadku dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, a także formy współpracy logopedy z innymi specjalistami, jak np. laryngologiem, doradcą laktacyjnym, osteopatą, chirurgiem szczękowym, fizjoterapeutą. Całość uzupełniają zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój mowy oraz utrwalanie poprawnej wymowy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 62588 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 24.11.2022
(Spektrum)
Bibliografia na stronach [161]-168. Indeks.
Daniel B. LeGoff jest pomysłodawcą wykorzystywania klocków LEGO® w terapii autyzmu. Jego książka LEGO® w terapii autyzmu to doskonały poradnik, pokazujący, że wspólne budowanie z klocków to nie tylko wspaniała zabawa, lecz także skuteczne narzędzie terapeutyczne. Tworzenie konstrukcji z użyciem klocków LEGO® pomaga w kształtowaniu umiejętności dzielenia się, wymieniania rolami czy nawiązywania kontaktu wzrokowego oraz wspiera rozwój kompetencji społecznych. Stworzony przez autora i jego współpracowników program terapeutyczny obejmuje sprawdzone strategie zarządzania zachowaniem dziecka z autyzmem i rozwijania jego umiejętności oraz ocenę postępów. Niniejsza książka zawiera wiele praktycznych wskazówek dotyczących tego, jak dostosować dom czy gabinet terapeuty do założeń tej terapii oraz jak dobierać właściwe materiały. „Najlepsza terapia to taka, która jest tak dobrą zabawą, że dziecko nawet jej nie zauważa. Terapia z zastosowaniem klocków LEGO® wpisuje się w tę definicję”. Dr Lynn Koegel, Clinical Director, Koegel Autism Center, University of California, Santa Barbara, CA
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 62551 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 23.11.2022
(Engram)
Rok wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Bibliografia na karcie [50].
Publikacja jest skierowana do specjalistów pracujących w szkole z dziećmi, które mają trudności w nauce. Skupiono się w niej na wszystkich najczęściej występujących zaburzeniach wśród dzieci w szkole podstawowej oraz opisano, jakie ćwiczenia są skuteczne przy niwelowaniu tych trudności. Zestaw ćwiczeń zawarty w części 3 dotyczy: sekwencji, włączania i wyłączania z kategorii. Zdolność wykonywania sekwencji ruchów, zapamiętywania kolejności dźwięków i znaków oraz odtwarzania ich warunkuje skuteczne funkcjonowanie człowieka w świecie, a w tym sprawne posługiwanie się językiem. Zdolność kategoryzacji jest podstawową umiejętnością, która pozwala porządkować otaczającą nas rzeczywistość, co przekłada się na zdolność do uczenia się języka zarówno na poziomie zapamiętywania nowych słów, jak i przyswajania reguł nim rządzących, a to z kolei pozwala przyswajać zasady obowiązujące w społeczeństwie. Ćwiczenia zawarte w tej części pozwolą stymulować wszystkie te funkcje.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 62576 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 23.11.2022
(Engram)
Bibliografia na karcie [50].
Publikacja jest skierowana do specjalistów pracujących w szkole z dziećmi, które mają trudności w nauce. Skupiono się w niej na wszystkich najczęściej występujących zaburzeniach wśród dzieci w szkole podstawowej oraz opisano, jakie ćwiczenia są skuteczne przy niwelowaniu tych trudności. Zestaw ćwiczeń zawarty w części 1 dotyczy: - umiejętności analizy i syntezy słuchowej, - funkcji językowych u dzieci przedszkolnych oraz w młodszym wieku szkolnym. Karty zostały opracowane w oparciu o materiał obrazkowo-wyrazowy i teksty. Ćwiczenia mają na celu rozwijanie funkcji językowych i analizatora słuchowego, który ma istotne znaczenie przy ćwiczeniach artykulacyjnych, stymulowaniu rozwoju słownictwa oraz kompetencji językowych. Karty pracy są dla uczniów z: - trudnościami w nauce, - dysleksją, - zespołem Aspergera i autyzmem, - afazją, - alalią, - opóźnionym rozwojem mowy, - niezakończonym rozwojem mowy, - różnymi wadami wymowy. W serii ukazały się: 1. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 2. Karty pracy 2. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 3. Karty pracy 3. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Porady i ćwiczenia
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 62575 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 23.11.2022
(Engram)
Bibliografia na karcie [45].
Publikacja jest skierowana do specjalistów pracujących w szkole z dziećmi, które mają trudności w nauce. Skupiono się w niej na wszystkich najczęściej występujących zaburzeniach wśród dzieci w szkole podstawowej oraz opisano, jakie ćwiczenia są skuteczne przy niwelowaniu tych trudności. Zestaw ćwiczeń zawarty w części 1 dotyczy: - umiejętności analizy i syntezy słuchowej, - funkcji językowych u dzieci przedszkolnych oraz w młodszym wieku szkolnym. Karty zostały opracowane w oparciu o materiał obrazkowo-wyrazowy i teksty. Ćwiczenia mają na celu rozwijanie funkcji językowych i analizatora słuchowego, który ma istotne znaczenie przy ćwiczeniach artykulacyjnych, stymulowaniu rozwoju słownictwa oraz kompetencji językowych. Karty pracy są dla uczniów z: - trudnościami w nauce, - dysleksją, - zespołem Aspergera i autyzmem, - afazją, - alalią, - opóźnionym rozwojem mowy, - niezakończonym rozwojem mowy, - różnymi wadami wymowy. W serii ukazały się: 1. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 2. Karty pracy 2. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 3. Karty pracy 3. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Porady i ćwiczenia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 62574 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 23.11.2022
Bibliografia strony 207-212
Przedmiot: Książka autorstwa specjalistów zajmujacych się psychomotoryką i terapią, oprócz podstaw teoretycznych zawiera zbiór konkretnych zabaw i aktywności wspomagajacych rozwój dziecka z autyzmem oraz innymi zaburzeniami.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 62581 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of change: 22.11.2022
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 22.11.2022
ISBN: 978-83-200-5641-9
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 22.11.2022
ISBN: 978-83-7930-656-5
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Date of change: 21.10.2022
Bibliografia na stronie 43.
Dla logopedów, rodziców i opiekunów dzieci.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61498 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 61482 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 19.10.2022
Bibliografia na stronie 249.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 61413 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 17.10.2022
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Tekst częściowo w języku angielskim. Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61296 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61295 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61328 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61325 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again