Forma i typ
Książki
(30)
Artykuły
(21)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(2)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(27)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(30)
Autor
Naprawa Renata
(7)
Tanajewska Alicja
(7)
Gajdzica Zenon (1970- )
(3)
Kielar Aleksandra M
(3)
Maternicka Kornela
(3)
Bałka Agnieszka
(2)
Piwowońska Joanna
(2)
Banasiak Małgorzata
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Bednarek Damian
(1)
Bełza-Gajdzica Magdalena
(1)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(1)
Brożek Katarzyna
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Donocik Iwona
(1)
Drzazga Agnieszka
(1)
Dyduch Ewa (1958- )
(1)
Dziółko Marcin
(1)
Fojkis Aldona
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Gulip Małgorzata
(1)
Guratowska Katarzyna
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Jankowska Danuta
(1)
Jaromin Lidia
(1)
Kephart Newell C
(1)
Kirejczyk Kazimierz (1910-1986)
(1)
Kocejko Magdalena
(1)
Kowalczyk Agnieszka (1980- )
(1)
Kowalczyk Grażyna
(1)
Kołodziejska Dorota
(1)
Kraszkiewicz Henryk
(1)
Krukowska Małgorzata
(1)
Kulesza Ewa M
(1)
Kupiec Sylwia
(1)
Kurowska Barbara (pedagog)
(1)
Kyriazopoulou Mary
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Mach Aleksandra
(1)
Majder-Schulz Kamila
(1)
Maćkowska Ewa
(1)
Mitchell David (1938- )
(1)
Niedźwiecka Agnieszka
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Papuda-Dolińska Beata
(1)
Piszczek Maria
(1)
Piwowoński Marcin
(1)
Plichta Piotr
(1)
Polkowska Irena
(1)
Przywara Franciszek
(1)
Rdest Anna
(1)
Rozenbajgier Małgorzata
(1)
Rączka Beata
(1)
Strutyńska Mirosława
(1)
Szczepańska Krystyna
(1)
Szczupał Bernadeta
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Trojańska Małgorzata
(1)
Weber Harald
(1)
Zmysłowska Magdalena
(1)
Łaszczyk Jan
(1)
Łazar Marta
(1)
Łaś Helena
(1)
Łuczak Dariusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(27)
Kraj wydania
Polska
(52)
Język
polski
(51)
angielski
(1)
Temat
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(16)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(9)
Pedagogika specjalna
(8)
Nauczanie
(7)
Edukacja włączająca
(6)
Dziecko niepełnosprawne
(5)
Uczniowie szkół specjalnych
(5)
Dziecko niedowidzące
(4)
Kształcenie integracyjne
(4)
Szkoły ogólnodostępne
(4)
Szkoły specjalne
(4)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Motywacja uczenia się
(3)
Szkolnictwo specjalne
(3)
Dostępność architektoniczna
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Język polski
(2)
Katecheza
(2)
Nauczyciele
(2)
Niepełnosprawność
(2)
Szkoły
(2)
Szkoły (budynki)
(2)
Szkoły integracyjne
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Agresja i przemoc szkolna
(1)
Choroba Stargardta
(1)
Czytelnictwo dziecięce
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja specjalna
(1)
Empatia
(1)
Etyka
(1)
Indywidualny tok nauki
(1)
Informatyka
(1)
Integracja społeczna
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Katechizm katolicki
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Klimat szkoły
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Licea
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim
(1)
Niepełnosprawność słuchowa
(1)
Niepełnosprawność wzrokowa
(1)
Nordic walking
(1)
Norma społeczna
(1)
Oligofrenopedagogika
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Podstawa programowa
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Programy nauczania
(1)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Religia
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Socjologia wychowania
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkolnictwo zawodowe specjalne
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Uczenie się
(1)
Uczeń
(1)
Uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Upośledzenie umysłowe
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Temat: czas
2001-
(26)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(10)
Artykuł z czasopisma fachowego
(7)
Artykuł z czasopisma naukowego
(6)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(5)
Raport z badań
(3)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Poradnik
(2)
Programy nauczania początkowego
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół specjalnych
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki dla szkół specjalnych
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Programy nauczania dla szkół zawodowych specjalnych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół specjalnych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(26)
Psychologia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Architektura i budownictwo
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
52 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Data zmiany: 13.03.2024
Projekt „Dostępna Szkoła” powstał z myślą o szkołach podstawowych wymagających poprawy szeroko rozumianej dostępności. Celem projektu było wypracowanie Modelu Dostępnej Szkoły, który miał wyznaczyć standardy w obszarze dostępności architektonicznej, w wymiarze technicznym, edukacyjnym oraz społecznym, a także w zakresie organizacji szkoły oraz procedur. W ramach projektu założono przetestowanie Modelu szkołach w całej Polsce, dzięki środkom przekazanym organom prowadzącym szkoły w formie grantów. Projekt „Dostępna Szkoła” realizowany był w latach 2019-2023 w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2020, jako pilotaż działania „Szkoła bez barier” – program Dostępność Plus.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 63161 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 13.03.2024
Projekt „Dostępna Szkoła” powstał z myślą o szkołach podstawowych wymagających poprawy szeroko rozumianej dostępności. Celem projektu było wypracowanie Modelu Dostępnej Szkoły, który miał wyznaczyć standardy w obszarze dostępności architektonicznej, w wymiarze technicznym, edukacyjnym oraz społecznym, a także w zakresie organizacji szkoły oraz procedur. W ramach projektu założono przetestowanie Modelu szkołach w całej Polsce, dzięki środkom przekazanym organom prowadzącym szkoły w formie grantów. Projekt „Dostępna Szkoła” realizowany był w latach 2019-2023 w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2020, jako pilotaż działania „Szkoła bez barier” – program Dostępność Plus.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 63160 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 30.03.2023
Bibliografia na stronie 9.
Streszczenie w języku angielskim.
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 09.03.2023
Bibliografia na stronach 279-280.
Streszczenie w języku angielskim.
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Data zmiany: 31.05.2022
Szkoła jako miejsce obowiązkowo wpisane w życie każdego dziecka stanowi niewątpliwie jeden z kluczowych obszarów jego doświadczeń życiowych. To w nim jednostka wchodzi w bezpośrednie relacje warunkujące jej aktywność i wytwarzanie kapitału społecznego. Podstawą relacji osoby ze środowiskiem są stałe wzajemne procesy transakcyjne. Całość relacji społecznych w szkole, a także cechy środowiska szkolnego można zdefiniować pod pojęciem klimatu szkoły. Niestety w przestrzeń szkolną na stałe wpisuje się też zjawisko agresji i przemocy. Dotyka ona wszystkich uczniów, ale uczniów z niepełnosprawnością dotyczy znacznie częściej. Biorąc pod uwagę, że obecnie w Polsce system organizacji kształcenia dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną, umożliwia im realizację obowiązku szkolnego w trzech formach kształcenia: segregacyjnego, integracyjnego i inkluzyjnego, ważne wydaje się określenie postrzegania przez nich klimatu szkoły w poszczególnych przestrzeniach szkolnych. Prezentowana publikacja stanowi próbę odpowiedzi na pytanie: w jaki sposób postrzeganie przez uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną poszczególnych wymiarów klimatu szkoły determinuje poziom doświadczania i stosowania agresji i przemocy szkolnej w trzech formach kształcenia, z ktorej wynikają praktyczne przesłanki do wyznaczenia efektywnych działań profilaktycznych zapobiegających temu zjawisku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62435 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53328 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58963 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56094 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej