Forma i typ
Artykuły
(5)
Publikacje naukowe
(4)
Książki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Kołodziejczyk Jakub
(2)
Borucka Anna
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Deptuła Maria (pedagog)
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Malinowska Karolina
(1)
Mindjov Kliment
(1)
Rozenbajgier Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Klimat szkoły
(7)
Relacje międzyludzkie
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Klasa szkolna (socjologia)
(2)
Nauczyciele
(2)
Przywództwo edukacyjne
(2)
Uczniowie
(2)
Agresja i przemoc szkolna
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Gimnazja
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Klasa 4.
(1)
Klimat
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Kultura szkoły
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Współdziałanie
(1)
Zaangażowanie szkolne
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Gatunek
Raport z badań
(4)
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Poradnik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Psychologia
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
8 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 12.07.2023
Klimat w klasie szkolnej w percepcji uczniów szkół podstawowych / Małgorzata Rozenbajgier //W: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2020, nr 9, s. 72-84.
Bibliografia na stronie 83.
Streszczenie w języku angielskim.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Data zmiany: 31.05.2022
Szkoła jako miejsce obowiązkowo wpisane w życie każdego dziecka stanowi niewątpliwie jeden z kluczowych obszarów jego doświadczeń życiowych. To w nim jednostka wchodzi w bezpośrednie relacje warunkujące jej aktywność i wytwarzanie kapitału społecznego. Podstawą relacji osoby ze środowiskiem są stałe wzajemne procesy transakcyjne. Całość relacji społecznych w szkole, a także cechy środowiska szkolnego można zdefiniować pod pojęciem klimatu szkoły. Niestety w przestrzeń szkolną na stałe wpisuje się też zjawisko agresji i przemocy. Dotyka ona wszystkich uczniów, ale uczniów z niepełnosprawnością dotyczy znacznie częściej. Biorąc pod uwagę, że obecnie w Polsce system organizacji kształcenia dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną, umożliwia im realizację obowiązku szkolnego w trzech formach kształcenia: segregacyjnego, integracyjnego i inkluzyjnego, ważne wydaje się określenie postrzegania przez nich klimatu szkoły w poszczególnych przestrzeniach szkolnych. Prezentowana publikacja stanowi próbę odpowiedzi na pytanie: w jaki sposób postrzeganie przez uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną poszczególnych wymiarów klimatu szkoły determinuje poziom doświadczania i stosowania agresji i przemocy szkolnej w trzech formach kształcenia, z ktorej wynikają praktyczne przesłanki do wyznaczenia efektywnych działań profilaktycznych zapobiegających temu zjawisku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62435 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 23.05.2022
(Engram)
Bibliografia na stronach 119-120.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62391 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56061 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej